Názov školy | Základná škola sv. Jozefa, Pribinova 35, 920 01 HLOHOVEC |
Adresa školy | Pribinova 35, 920 01 Hlohovec |
Telefón | +421 x 033/74 235 72 |
skola@zspribhlo.edu.sk | |
WWW stránka | zssvjozefa.edupage.org |
Zriaďovateľ | Rímsko katolícka cirkev - Trnavská arcidiecéza |
Priezvisko, meno | Telefón | Služ. mobil | ||
---|---|---|---|---|
Riaditeľ | Mgr. Salcman Juraj | 0337423572 | skola@zspribhlo.edu.sk | |
ZRŠ | Ing. Jana Kollárová | 0337423572 | kollarova.jana66@gmail.com |
Titl., priezvisko, meno | |
---|---|
predseda | Mgr. Marek Jesenák |
pedagogickí zamestnanci | Mgr. Ingrid Kamendyová |
Mgr. Ľubica Oláhová | |
ostatní zamestnanci | Ladislav Tvrdý |
zástupcovia rodičov | Ing. Lucia Šranková |
Marián Havrlent | |
Ing. Tomáš Kalivoda | |
Ing. Roman Drgoň | |
zástupca zriaďovateľa | Mgr. Marián Haluza |
iní | Ing. Mária Janíčková |
Ing. Miloslav Drgoň |
Názov MZ a PK | Vedúci | Zastúpenie predmetov |
---|---|---|
MZ | Mgr. Ľubica Oláhová | predmety 1.-4. ročníka |
PK pre prírodovedné predmety | Mgr. Monika Jurišová | MAT, FYZ, GEO, CHEM, BIO, TCHV, TSV |
PK - spoločensko-vedné predmety | Mgr. Királová Margita | SJL, ANJ, NEJ, DEJ, OBV, HUV, VYV |
MZ - ŠKD | Mgr. Piečová Klaudia | ŠKD |
Počet žiakov školy: 202
Počet tried: 11
Podrobnejšie informácie:
Ročník: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | Spolu |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počet tried | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 11 |
počet žiakov | 34 | 16 | 31 | 22 | 18 | 21 | 17 | 18 | 25 | 202 |
z toho ŠVVP | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 7 | 3 | 2 | 3 | 33 |
z toho v ŠKD | 26 | 12 | 22 | 14 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 75 |
Počet zapísaných prvákov k 30.6.2015: 20
Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2015: 14
Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 2
Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2015 25
Gym 8.roč | Gym 6.roč | Gym 4.roč | SOŠ | SOU | OU | Iné | Spolu | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
prihlásení | 3 | 0 | 11 | 10 | 4 | 0 | ||
prijatí | 3 | 0 | 11 | 10 | 4 | 0 | ||
% úspešnosti | 100% | 0 | 100% | 100% | 100% | 0 |
Trieda | ANJ | BIO | DEJ | DOS | FYZ | GEO | HUV | CHEM | ILI | INV | INF | KAJ | MAT | MDV | NEJ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
VIII.A | 2,89 | 2,28 | 2,44 | 2,5 | 2,28 | 2,44 | 1,17 | 2,83 | 2,28 | ||||||
I.A | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||
I.B | 1,06 | 1 | 1,19 | ||||||||||||
II.A | 1,13 | 1 | 1 | 1,25 | |||||||||||
III.A | 1 | 1 | 1 | 1,13 | |||||||||||
III.B | 1,53 | 1 | 1 | 1,4 | |||||||||||
IV.A | 1,45 | 1 | 1 | 1,68 | |||||||||||
V.A | 2 | 1,72 | 1,39 | 1,61 | 1 | 1 | 2,44 | ||||||||
VI.A | 2,1 | 1,6 | 1,55 | 2,05 | 1,4 | 1,15 | 1,75 | 1 | 2,33 | 1,85 | |||||
VII.A | 2,41 | 2,06 | 2,06 | 2,53 | 2,12 | 1,12 | 1,65 | 1 | 2,65 | 2,35 | |||||
IX.A | 2,36 | 1,68 | 2,28 | 2,48 | 1,72 | 2 | 1,32 | 2,72 | 1,92 |
Trieda | OV | OV | PRV | Pr | PRI | Prv | N | RKS | SJL | Spr | SVP | TchV | TECH | TSV | TEV |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
VIII.A | 1,78 | 1 | 2,67 | 1 | 1 | 1 | 1,24 | ||||||||
I.A | 1 | 1 | 1,13 | 1 | 1 | ||||||||||
I.B | 1 | 1 | 1 | 1,56 | 1 | 1 | |||||||||
II.A | 1,19 | 1 | 1,31 | 1 | 1 | ||||||||||
III.A | 1,06 | 1 | 1,13 | 1 | 1 | ||||||||||
III.B | 1,33 | 1,13 | 1,53 | 1 | 1 | ||||||||||
IV.A | 1 | 1,32 | 1,5 | 1,45 | 1 | 1 | |||||||||
V.A | 1 | 1,44 | 2,22 | 1 | 1,22 | ||||||||||
VI.A | 1 | 1 | 1 | 2,38 | 1 | 1,1 | |||||||||
VII.A | 1,06 | 1,24 | 2,41 | 1,12 | 1 | 1 | 1,38 | ||||||||
IX.A | 1,32 | 1,08 | 2,24 | 1,08 | 1,18 |
Trieda | VU | VLA | VYU | VYV | Z |
---|---|---|---|---|---|
VIII.A | 1 | ||||
I.A | 1 | ||||
I.B | 1 | 1 | |||
II.A | 1,19 | 1 | |||
III.A | 1,13 | 1 | |||
III.B | 1,27 | 1 | |||
IV.A | 1,55 | 1 | |||
V.A | 1 | ||||
VI.A | 2 | 1 | |||
VII.A | 1,94 | ||||
IX.A | 1 |
Trieda | Počet | Prospeli | Neprospeli | Neklasifikovaní |
---|---|---|---|---|
VIII.A | 18 | 18 | 0 | 0 |
I.A | 16 | 16 | 0 | 0 |
I.B | 18 | 16 | 0 | 2 |
II.A | 16 | 16 | 0 | 0 |
III.A | 16 | 16 | 0 | 0 |
III.B | 15 | 15 | 0 | 0 |
IV.A | 22 | 22 | 0 | 0 |
V.A | 18 | 17 | 1 | 0 |
VI.A | 21 | 21 | 0 | 0 |
VII.A | 17 | 17 | 0 | 0 |
IX.A | 25 | 25 | 0 | 0 |
Trieda | Počet | Zamešk. hod. | Zam. na žiaka | Ospravedlnené | Ospr. na žiaka | Neospravedlnené | Neosp. na žiaka |
---|---|---|---|---|---|---|---|
VIII.A | 18 | 1794 | 99,67 | 1791 | 99,50 | 3 | 0,17 |
I.A | 16 | 539 | 33,69 | 539 | 33,69 | 0 | 0,00 |
I.B | 18 | 1507 | 97,07 | 1507 | 97,07 | 0 | 0,00 |
II.A | 16 | 729 | 45,56 | 729 | 45,56 | 0 | 0,00 |
III.A | 16 | 1103 | 68,94 | 1103 | 68,94 | 0 | 0,00 |
III.B | 15 | 1001 | 66,73 | 997 | 66,47 | 4 | 0,27 |
IV.A | 22 | 1995 | 90,68 | 1995 | 90,68 | 0 | 0,00 |
V.A | 18 | 1298 | 72,11 | 1298 | 72,11 | 0 | 0,00 |
VI.A | 21 | 2088 | 99,43 | 2088 | 99,43 | 0 | 0,00 |
VII.A | 17 | 1476 | 89,76 | 1474 | 89,64 | 2 | 0,12 |
IX.A | 25 | 4042 | 161,68 | 4037 | 161,48 | 5 | 0,20 |
Matematika | Slovenský jazyk a literatúra | |
---|---|---|
Celoslovenská priemerná úspešnosť | 52,7% | 62,6% |
Úspešnosť cirkevných škôl | 56,3% | 66,4% |
Úspešnosť súkromných škôl | 55,5% | 63,6% |
Úspešnosť štátnych škôl | 52,5% | 62,4% |
Priemerná úspešnosť našej školy | 60% | 70,32% |
Učebný plán | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet tried v ročníku | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ISCED 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | |||||
ISCED 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Učebný variant | Trieda | Predmet | Počet hodín v týždni |
---|---|---|---|
ISCED 1 | 1.A, 1. B | SJL | 9 |
ANJ | 1 | ||
PRI | 2 | ||
NAB | 2 | ||
2.A, | SJL | 8 | |
ANJ | 2 | ||
NAB | 2 | ||
3.A, 3. B | SJL | 2 | |
MAT | 5 | ||
NAB | 2 | ||
4.A | SJL | 8 | |
MAT | 5 | ||
NAB | 2 | ||
ISCED 2 | 5.A | ANJ | 4 |
BIO | 2 | ||
MAT | 5 | ||
INF | 1 | ||
DEJ | 1,5 | ||
GEO | 1,5 | ||
NAB | 2 | ||
6.A | SJL | 5 | |
ANJ | 4 | ||
BIO | 2 | ||
MAT | 5 | ||
INF | 1 | ||
DEJ | 1,5 | ||
NAB | 2 | ||
7.A | SJL | 5 | |
ANJ | 4 | ||
BIO | 2 | ||
MAT | 5 | ||
INF | 1 | ||
DEJ | 1,5 | ||
NAB | 1 | ||
8.A, | ANJ | 4 | |
BIO | 2 | ||
INF | 1 | ||
DEJ | 1,5 | ||
NAB | 2 | ||
VU | 1 | ||
9.A, | ANJ | 4 | |
BIO | 2 | ||
MAT | 5 | ||
INF | 1 | ||
OBN | 1 | ||
NAB | 2 | ||
VU | 1 |
Počet tried | Počet žiakov | Počet individ. integrovaných | |
---|---|---|---|
Nultého ročníka | 0 | 0 | 0 |
Prvého ročníka | 2 | 33 | 2 |
Bežných tried | 9 | 169 | 29 |
Špeciálnych tried | 0 | 0 | 0 |
Pre nadaných | 0 | 0 | 0 |
Spolu | 11 | 202 | 31 |
Pracovný pomer | Počet pedag. prac. | Počet nepedag. prac. | Počet úväzkov pedag. prac. | Počet úväzkov nepedag. prac. |
---|---|---|---|---|
TPP | 17 | 6 | 16,4 | 5,6 |
DPP | 3 | 0 | 3 | 0 |
Znížený úväzok | 5 | 1 | 3,4 | 0,6 |
ZPS | 0 | 0 | 0 | 0 |
Na dohodu | 3 | 0 | 0,4 | 0 |
počet | nekvalifikovaných | kvalifikovaných | spolu |
---|---|---|---|
učiteľov | 0 | 23 | 23 |
vychovávateľov | 0 | 2 | 2 |
asistentov učiteľa | 0 | 2 | 2 |
spolu | 0 | 23 | 23 |
Všetky predmety boli odučené kvalifikovane. V tabuľke uvádzame predmety, ktoré boli odučené kvalifikovane neodborne.
Trieda | Predmet |
---|---|
I.a, I.b, II.a | NAB |
5.a,6.a,7.a,8.a,9.a | GEO |
6.a, 7.a, 8.a,9.a | CHEM |
5.a, 6.a, 7.a | HUV |
6.A,7.A,8.A,9.A | FYZ |
7.A,8.A | TECH |
7.A,8.A | SVP |
Ďalšie vzdelávanie | Počet absolventov | Počet študujúcich |
---|---|---|
1.kvalifikačná skúška | 8 | 2 |
2.kvalifikačná skúška | 4 | 2 |
štúdium školského manažmentu | 1 | 2 |
špecializačné inovačné štúdium | 0 | 0 |
špecializačné kvalifikačné | 0 | 0 |
postgraduálne | 0 | 0 |
doplňujúce pedagogické | 0 | 0 |
vysokoškolské pedagogické | 0 | 0 |
vysokoškolské nepedagogické | 0 | 0 |
Mgr. Struková Emília
- stretnutia
koordinátorov prevencie zamerané na aktivity, odhaľovanie a riešenie
šikanovania,
- školenia
zamerané na základy práce s programom COMDI, KOMPOSYT.
Mgr. Miroslav Juriš:
-
európska konferencia programu eTwinning v Ríme o nových
trendoch vo vyučovaní,
-
národný projekt „Nové trendy vzdelávania učiteľov
anglického jazyka na základných školách“ - zvýšenie kvality vyučovania
anglického jazyka na základných školách v SR,
-
šesť online webinárov pod hlavičkou projektu e-Twinning.
Mgr. Hviezdarková Dagmar:
-
národný projekt „Nové trendy vzdelávania učiteľov
anglického jazyka na základných školách“ - zvýšenie kvality vyučovania
anglického jazyka na základných školách v SR ,
-
kontinuálne vzdelávanie v Šintave – Učiť moderne, inovatívne,
kreatívne.
PaedDr. Lucia Vlkovičová
- seminár katechétov v Katolíckom pedagogickom
a katechetickom centre – ABÚ v Trnave.
Mgr. Margita Királová:
-
školenie o prednese v Dúhe Hlohovec, ktoré
viedla doc. Dana Kollárová,
Mgr. Ingrid Kamendyová:
-
školenie o prednese v Dúhe Hlohovec, ktoré
viedla doc. Dana Kollárová.
názov súťaže |
úroveň |
zúčastnení žiaci |
|||||||||
Matematická olympiáda |
OK |
1.miesto S. Lukáč 1.miesto M. Šrank 3.miesto A. Mikuš |
|||||||||
Pytagoriáda |
OK |
2. miesto M. Potanko 4.miesto J. Kollár UR: Mikuš A., Kollárová
A. |
|||||||||
Matematický klokan |
Medzinárodná súťaž |
UR J. Kollár UR J. Brunčák UR M. Potanko Na Slovensku súťažilo 54 191
žiakov z 1325 škôl. |
|||||||||
TAKTIK |
Medzinárodná |
z 530 piatakov 1.miesto J. Kollár 1.miesto J. Brunčák 1.miesto S. Lukáč zo 451 šiestakov 57.miesto A. Kollárová, A. Mikuš Do
súťaže zapojilo 308 škôl z ČR a SR. Naša škola sa umiestnila na 14.
mieste, a zo slovenských škôl sme obsadili 3. miesto. |
|||||||||
Náboj Junior |
KK |
5. miesto tím: M. Koleková, L. Žažová, A.
Piňák, D. Šušuk |
|||||||||
Chemická olympiáda |
OK |
2.miesto L. Žažová |
|||||||||
|
KK |
UR L. Žažová |
|||||||||
Biologická olympiáda |
OK |
Kat. C 1.miesto A. Mateášiková 1.miesto M. Mikušová UR M. Bullová, V. Zelková Kat. D 1.miesto A. Kollárová 1.miesto A. Mikuš 3.miesto L. Herceková |
|||||||||
|
KK |
1.miesto A. Mateášiková UR M. Mikušová |
|||||||||
|
CK |
Adriana Mateášiková 11. m. UR |
|||||||||
Hliadka mladých zdravotníkov |
KK |
3.miesto skupina mladších žiačok |
|||||||||
Geografická olympiáda |
OK |
1.miesto J. Kollár 2.miesto M. Šrank 3.miesto M. Potanko |
|||||||||
iBobor |
CK |
Mikušová M., Pecho D., Piňák A., Šušuk D. |
|||||||||
Buzalkova Trnava |
KK |
IKT prezentácia 3.miesto T. Koleková |
|||||||||
Envitalent |
CK |
3.miesto T. Koleková |
|||||||||
Zrkadlo duše |
CK |
3.miesto T. Koleková Dominik Pecho, Sára Solčanská (zaujímavé dielo). |
|||||||||
ZELENÝ OBJEKTÍV |
CK |
diplom za „vynikajúce výsledky v súťaži Spoločenstvo
stromov |
|||||||||
Všetkovedko |
CK |
z 1 470 piatakov
Zapojilo sa 12 198 žiakov. Súťažili v oblastiach
geografia, dejepis, biológia, slovenský jazyk, logika a matematika. |
|||||||||
Minihádzaná |
|
1.miesto družstvo chlapcov 3.miesto družstvo dievčat |
|||||||||
Minihádzaná |
|
2.miesto žiaci 6.ročníkov |
|||||||||
HHM |
|
kriketka 1.miesto M. Oláh 60m 2.miesto M. Oláh 2.miesto A. M. Ovničevič 600m 2.miesto Z. Melišová futbal 4.miesto |
Názov súťaže |
Okresné kolo |
Krajské kolo |
Slávik Slovenska |
Sára Obertová (5.A) – 3. miesto, Dominik Pecho (9.A) –
cena poroty |
|
Putujeme za ľudovou
piesňou |
Sára Obertová (5.A) – cena poroty |
|
... a Slovo
bolo u Boha |
|
Jurčacková Zuzana (6. A) – 1. miesto |
Dejepisná olympiáda |
Lucia Herceková (7.A) – 2.
miesto |
Lucia Herceková (7.A) – úspešná riešiteľka |
Hollého pamätník |
Dominik Pecho (9.A) – 1.
miesto, Andrej Piňák (9.A) – 1. miesto, Zuzana Jurčacková (6.A) – 2. miesto |
Dominik Pecho (9.A) –
3.miesto |
Rozprávkové
vretienko |
Zuzana Jurčacková (6.A) – 3.
miesto |
|
Biblická olympiáda |
Lívia Žažová (9.A), Marieta Koleková (9.A), Magdaléna
Mikušová (8.A) – 1. miesto |
Lívia Žažová (9.A), Marieta Koleková (9.A), Magdaléna
Mikušová (8.A) – 2. miesto |
Buzalkova Trnava |
|
Adriana Mateášiková (9.A) – 2. miesto za literárnu prácu,
Lívia Žažová (9. A) – 1. miesto za literárnu prácu , Terézia Koleková (7.A) –
3. miesto za výtvarnú prácu, Timea Gajdošová (5.A) – 3. miesto za literárnu
prácu |
PLNÍME UČEBNÉ OSNOVY AKO INÉ ŠKOLY, ALE VYCHOVÁVAME V DUCHU EVANJELIA
1. DUCHOVNÝ A NÁBOŽENSKÝ ROZVOJ
-VENI SANCTE, SVATÉ OMŠE, TE DEUM
"Bez Božieho požehnania je márne naše namáhanie" - vedomí si tejto veľkej pravdy, každý školský rok začíname slávnostnou sv. omšou vo farskom kostole s prosbou o požehnanie, pomoc a ochranu. Keď Cirkev slávila prikázané sviatky, celá škola sa spoločne zúčastnila spoločnej sv. omše v rámci vyučovania /1.hodinu/, pri ktorej sa o liturgiu a spev starali žiaci. Na konci školského roka sme sa zúčastnili sv. omše , aby sme ďakovali za uplynulý školský rok,.
-DUCHOVNÉ SLOVO
Tvorí ho krátke zamyslenie zakončené spoločnou modlitbou cez školský rozhlas - ním začíname každé ráno - chceme viesť žiakov k tomu, aby nezabúdali, aké dôležité je začínať deň s Pánom, a tak sa naučili žiť v Božej prítomnosti.
OKTÓBER - RUŽENCOVÝ MESIAC
Tradične vyhlasujeme súťaž o naj.. ruženec. Zapojilo sa mnoho žiakov a prejavili svoju fantáziu a tvorivosť krásnymi výrobkami. Na dolnej chodbe sme urobili výstavu, mnohí návštevníci vyslovili obdiv a uznanie. Všetci výrobcovia boli odmenení.
Každé ráno sme sa modlili 1 desiatok sv. ruženca.
PAMIATKA ZOSNULÝCH
Mesiac november, zvlášť v oktáve od 1.11.-do 8.11. nám ponúka možnosť pomáhať dušiam v očistci. V rámci hodín náboženstva sme navštevovali cintorín a pri splnení všetkých podmienok sme sa snažili vyslobodzovať duše z očistca. Tento čas sme využili aj na hlbšie uvedomenie si, čo je cieľom života pripomenuli sme žiakom, že už tu na zemi si svoju večnosť pripravujeme.
SV. MIKULÁŠ
S veľkým očakávaním, hlavne žiaci prvého stupňa prežívajú tento sviatok, pretože sa tešia na sladkosti, ktoré dostanú. Prostredníctvom šk. rozhlasu predniesli svoje básne a piesne, koledy a po programe prišiel do tried Mikuláš, ktorý ich obdaroval sladkosťami.
ADVENT A VIANOCE
Adventné vence si vyrábali žiaci na hodinách výtvarnej výchovy .
Vyvrcholením tohto času bola vianočná sv. spoveď a vianočná výzdoba školy. Tradične žiaci 1. ročníkov vyzdobili stromček vo vestibule budovy vlastnoručne vyrobenými ozdobami.
-TROJKRÁĽOVÁ KOLEDA
Aby bol nový rok požehnaný a úspešný začali sme ho požehnaním a posvätením všetkých miestností školy. Príslušný obrad kňaz predniesol cez školský rozhlas a počas posvätenia zneli koledy, ktoré sa niesli celou školou a spríjemňovali túto atmosféru.
-POST A VEĽKÁ NOC
Celé toto obdobie, ktoré trvá 40 dní, je predovšetkým časom stíšenia sa a uvedomenia si veľkých a dôležitých chvíľ potrebných pre spásu každého pokrsteného človeka. Je to obdobie prípravy na najväčšie kresťanské sviatky - Veľkú noc. Začína sa Popolcovou stredou. Už tradične sme sa stretli v deň Veľkého piatku na spoločnej modlitbe Krížovej cesty na Kalvárii za účasti rodičov, žiakov, pedagógov i ostatných veriacich.
-PRVÉ SVATÉ PRIJÍMANIE
Na tento veľký deň sa pripravovali žiaci 3. ročníka počas celého šk. roka. Na hodinách náboženstva si osvojili potrebné základné vedomosti, učili sa vytvárať si osobný vzťah k Ježišovi a v bezprostrednej príprave sa venovali nácviku, aby priebeh liturgie sv. omše bol čo najkrajší.
V plnej kráse tela i duše v rámci slávnostnej sv. omše, za účasti rodičov, príbuzných, žiakov i učiteľov našej školy, prvýkrát prijali Telo Kristovo.
PATRÓN ŠKOLY
Tomu, ktorý neustále drží nad nami ochrannú ruku, prihovára sa za nás a pomáha nám - sv. Jozefovi sme v deň jeho sviatku ďakovali v rámci sv. omše. Kňaz v homílií vyzdvihol čnosti nášho patróna a povzbudzoval nás, aby sme prehodnotili priority života.
2. CHARITATÍVNA ČINNOSŤ
Svoje spolucítenie s trpiacimi, opustenými, chorými a chudobnými ľuďmi na celom svete spolu so žiakmi prejavujeme rôznymi aktivitami. V tomto duchu sa žiaci učia obetovať a zriekať sa pre potreby iných. Preto sa uskutočňuje:
- finančná zbierka na misie - pápežské misijné diela
- zbierka: Saleziáni Don Bocsa
- finančná podpora boja proti rakovine
-
3. PÚTNICKÉ ZÁJAZDY
-Púť do Mariánky
4. TELESNÝ ROZVOJ
ŠPORTOVÉ DOPOLUDNIE
Najstarší žiaci - deviataci každoročne pripravujú pre žiakov prvého stupňa na školskom dvore rôzne športové disciplíny a súťaže so stanovišťami.
Vianočné gule- športová súťaž pre učiteľov a žiakov
Oci, mami cvičte s nami - oslava dňa otcov športom
5. AKTIVITY ZAMERANÉ NA PROTIDROGOVÚ PREVENCIU
Zorganizovali sme tieto aktivity:
- prednáška na tému : Drogová závislosť mladistvých .
- beseda na tému : Sekundárna prevencia .
- relácie v rozhlase: Deň boja proti drogám, Nefajčiarsky deň, Európsky týždeň boja proti drogám, Svetový deň boja proti drogám, Svetový deň bez tabaku ...
- preventívne programy realizované triednymi učiteľmi- Nenič svoje múdre telo
- účasť na seminároch pre koordinátorov protidrogovej prevencie
- nástenky s protidrogovou tematikou
- výtvarné súťaže v rámci školy : Boj proti drogám. Nefajčiarsky deň
6. AKTIVITY ZAMERANÉ NA ENVIRONMENTÁLNU VÝCHOVU
Cieľom environmentálnej výchovy v našej škole je rozvíjať také osobnostné kvality žiakov, ktoré ich dokážu urobiť schopnými zlepšovať životné prostredie. Tento zámer je možné dosiahnuť plnením konkrétnych úloh zacielených na rozvoj vedomostí, zručností a postojov žiakov, naučiť žiakov vážiť si a chrániť životné prostredie, dbať o čistotu, ochranu rastlín a živočíchov, racionálne využívať prírodné deje.
Konkrétne aktivity:
- zapojili sme sa do zberu papiera
- zúčastnili sme sa Korešpondenčného seminára Delfín,
-účasť na súťaži mladých zdravotníkov
- zapojili sme sa do korešpondenčného seminára Environmentálnej olympiády
- účasť na Biologickej olympiáde v kateg. C a D
- účasť na premietaní vybraných filmov s environmentálnou tematikou v robotníckom dome : Chránené vtáčie územie
- žiaci 6. roč. sa zúčastnili seminára z prírodných vied
- žiaci 5. roč. sa zapojili do projektu: Adoptuj si strom
- žiaci 5.A sa zapojili do medzinárodnej inventarizácie stromov v Európe s pozorovaním fenologických fáz.
- žiaci 6. roč. sa zúčastnili prednášky vo vlastivednom múzeu na tému : Stavovce v okolí Hlohovca
- pokračovali sme v projekte Strom života .Sústredili sme sa na zber použitých batérií za podpory firmou PREBAT
- zapojili sme sa do projektu : Globálne školy - organizovaného združením " Človek v ohrození"
- žiaci 4.A a 5.A sa zapojili do výtvarnej súťaţe : Tajomstvo stromu
- pri príležitosti Dňa vody bola zorganizovaná relácia do školského rozhlasu - MODRÝ DEŇ
- na škole bola inštalovaná zberná nádoba firmy ASECOL na zber drobného elektro odpadu, v rámci projektu recyklohry,
7. VZDELÁVACIE A KULTÚRNE AKTIVITY
Primeranou formou sú žiaci informovaní o otázkach rešpektovania ľudských práv, humanizmu, holokaustu, rasizmu, rôznych foriem diskriminácie, vedieme ich k mravným hodnotám a prosociálnemu cíteniu a preto vyučovací proces dopĺňame rôznymi prednáškami, besedami:
NAŠE ĎALŠIE AKTIVITY:
Aktivity
BESEDY A PREDNÁŠKY:
·
1.A – 9.A sv.
omša a beseda s misionárom otcom Robertom Balekom, SVD, ktorý pôsobí v Rusku
·
5.A – 9.A beseda
s vdp. Mariánom Kuffom
·
5.A, 6A Nebezpečenstvo
legálnych drog – alkohol, cigarety, KR PZ SR Trnava
·
6.A Slovenské
národné stredisko pre ľudské práva, Bratislava: Práva detí,
·
7.A Sociálne
siete, kyberšikana, KR PZ SR Trnava
·
7.A Nebezpečenstvo, nástrahy
internetu,
Priateľstvo,
kamarátstvo CPPPaP Hlohovec
·
8.A Trestno-právna
zodpovednosť mladistvých, 14-ročných detí,
uvedomenie
si zodpovednosti za svoje konanie, KR PZ SR Trnava
·
9. roč. Slovenské
národné stredisko pre ľudské práva, Bratislava: Holocaust,
Divadelné predstavenia:
·
Americký sen
·
Mechúrik-Koščúrik
·
Kedy budú Vianoce?
Výchovné koncerty:
·
Sedembolestná
·
Vianočný výchovný koncert
RELÁCIE
V ROZHLASE:
Európsky týždeň mobility, Deň holocaustu, Svetový deň mieru, Biela
pastelka (nevidiaci a ľudia so zrakovým postihnutím), Deň úcty k starším,
Deň boja proti chudobe, Deň boja za demokraciu, Európsky týždeň boja proti
drogám, Výročie Dohovoru o právach dieťa, Svetový deň AIDS, Medzinárodný
deň hôr, Deň ľudských práv, Výročie založenia UNICEF, Deň vody, Hodina Zeme,
Deň Zeme, Medzinárodný deň nefajčiarov, Biele stužky, Svetový deň stromov, Svetový deň hôr, Svetový
deň boja proti drogám, Sviečka za nenarodené deti, Deň matiek, Deň otcov
EXKURZIE, VÝLETY:
Púte:
-
Trnavská novéna 4.A – 9.A
-
Detská púť do Marianky 1.A – 7.A
Exkurzie:
-
Prievidza: Hornonitrianske múzeum, Bojnice: Múzeum
praveku (5.A, 6.A)
-
medzipredmetové vzťahy: SJL-DEJ-OBN-NAB-GEO
-
Bratislava: Atlantis Centre Science – Hlahol
slovanského písomníctva (7. A)
-
medzipredmetové vzťahy: SJL-MAT-BIO-FYZ-DEJ-OBN-NAB-GEO
-
Bratislava: Tutanchamon a jeho hrobka a poklady (žiaci
2. stupňa)
-
medzipredmetové vzťahy: SJL-DEJ-OBN-NAB-GEO
- Modra: Pamätná izba Ľudovíta Štúra, Múzeum majoliky
(8. a 9. ročník)
-
medzipredmetové vzťahy: SJL-DEJ-OBN-NAB-GEO
- Bratislava: Archeologické múzeum, Bibiana (6.
ročník)
-
medzipredmetové vzťahy: SJL-DEJ-OBN- GEO
Školské
výlety
-
Topoľčianky – jazdiareň (5. a 6. ročník)
-
Bratislava: Dóm sv. Martina, čokoládovňa, Stará radnica
a jej múzeum, radničná veža (7. ročník)
-
okolie Hlohovca (8. ročník)
-
Liptov: Liptovský Ján – Demänovská dolina – Jasná -
Chopok (9. ročník)
ĎALŠIE AKTIVITY:
zbery (papier, gaštany), Švihadlový
maratón, Vianočné gule, zhotovovanie a výstava ružencov, Svetový deň AIDS
– rozdávanie stužiek, Deň počatého dieťaťa – biele stužky, Červené stužky –
živá červená stužka, Deň narcisov, Biela pastelka, krížová cesta, spoločná sv.
spoveď pred Vianocami, Veľkou nocou, príchod sv. Mikuláša, Noc čítania Biblie
Nástenky na chodbách školy a
v triedach – podľa potreby pravidelne aktualizované.
PREZENTÁCIA NA
VEREJNOSTI:
-
organizácia dekanátneho kola Biblickej olympiády
v priestoroch školy,
-
misijné burzy (výťažok na misijné účely):
o
1. (jeseň): výťažok pre otca Baleka na
dobudovanie Chrámu sv. Oľgy v Moskve
o
2. (jar): adopcia Srdca – adopcia na diaľku.
Naša škola si „adoptovala“ dievčatko Nancy z Južného Sudánu.,
-
krížová cesta
učiteľov v Kostole sv. Michala v pôstnom období,
-
príspevky do hlohovského kresťanského týždenníka Farská
rodina,
- účasť detí v procesii na prikázaný
sviatok Božieho tela a krvi,
- Farebný týždeň,
-
Vianočná akadémia,
-
jasličková pobožnosť,
-
zhotovenie adventných vencov, svietnikov, vianočných
ozdôb,
-
Trojkráľová koleda a posvietenie tried,
-
Popolcová streda,
-
Deň matiek – akadémia v Dome kultúry v Hlohovci
a vystúpenie pre kresťanské matky v refektári,
-
Deň otcov: športové popoludnie s názvom Oci, mami,
cvičte s nami!
-
výstava kresieb žiakov školy v priestoroch hlohovského
zámku
Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika
A) Dlhodobé
Recyklohry - Projekt s názvom „RECYKLOHRY“ je školský recyklačný program, ktorý si kladie za cieľ systematické zapájanie témy správneho nakladania s odpadmi, triedenia a následnej recyklácie vyradených elektrozariadení do výučby v školských zariadeniach na Slovensku (ďalej len „školy“) tak, aby sa správne návyky stali súčasťou životného štýlu nastupujúcej generácie. Organizátorom projektu je kolektívna organizácia ASEKOL SK, s. r. o. (ďalej len „Organizátor“), ktorá sa na území SR v zastúpení výrobcov a dovozcov elektrozariadení zaoberá organizáciou oddeleného zberu a spätného odberu elektrospotrebičov na základe zapísania do Registra kolektívnych organizácií Ministerstvom pôdohospodárstva, životného prostredia a regionálneho rozvoja SR, číslo registrácie - KOVEZ 14. (www.recyklohry.sk)
Planéta vedomostí - Digitálne učebnice - Vzdelávací systém pre základné a stredné školy s profesionálne spracovaným digitálnym obsahom a jednoduchými ovládacími nástrojmi pre učiteľov a žiakov. Jedinečná interaktívna učebná pomôcka pre moderné školy na Slovensku.
Zdravá škola - Projekt "Škola podporujúca zdravie" (ŠPZ) je súčasťou NPPZ od roku 1992.Výchovou žiakov ku zdraviu sa chce dosiahnuť, aby žiak bol schopný rozlíšiť, čo je zdraviu prospešné a čo je škodlivé, vedel si zvoliť cestu k zachovaniu zdravia, konal uvedomene, efektívne a zodpovedne a aby si tieto návyky preniesol do dospelosti a vychovával k nim svoje deti. Je potrebné viesť žiakov k tomu, že zdravie je dôležité a je skutočnou hodnotou.
Strom Života - Strom života pôsobí ako mimovládna, dobrovoľná a nezisková organizácia, nezávislá na politických subjektoch, registrovaná ako občianske združenie. Strom života sa vyvinul z prvého ochranárskeho hnutia detí a mládeže na Slovensku a má za sebou 30 ročnú históriu s pôsobnosťou na celom území Slovenskej republiky (www.stromzivota.sk)
eTwinning - eTwinning je súčasťou programu Európskej komisie pre školy Comenius. eTwinning je komunita európskych škôl. Učitelia zo všetkých krajín zapojených do realizácie tohto programu sa môžu zaregistrovať a využívať všetky elektronické nástroje tohto programu (portál a pracovnú plochu) a navzájom sa hľadať, kontaktovať, virtuálne sa stretávať, vymieňať si názory a skúsenosti, pracovať v tímoch, spoločne sa učiť v rámci vzdelávacích aktivít tohto programu a zapájať sa do realizácie projektov zameraných na elektronickú spoluprácu škôl.(www.etwinning.sk)
Beagle - je on-line medzinárodný projekt zameraný na skúmanie biologickej diverzity, otvorený pre všetky školy v Európe, vhodný pre žiakov od 10 rokov (www.beagleproject.org)
Infovek - Zmyslom Projektu Infovek je pripraviť mladú generáciu na Slovensku pre život a uplatnenie sa v informačnej spoločnosti XXI. storočia. Projekt má však vyšší a rozsiahlejší cieľ: napomôcť celkovej civilizačnej premene industriálneho Slovenska na modernú informačnú spoločnosť nového tisícročia.(www.infovek.sk)
Elektronizácia vzdelávacieho procesu v regionálnom školstve
Moderné vzdelávanie - digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety
Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách využitím elektronického testovania
B) Krátkodobé
- Liga proti rakovine
- Plody Zeme
- Zbierka na misie
- Sviečka za nenarodené deti
- Zhotovovanie a výstava ružencov
- Červené stužky
- Biela pastelka
- Biele náramky
- Deň Zeme
- Týždeň manželstva
- Biele stužky
- Deň narcisov
1. Hodnotenie učební
-učebne sú vyhovujúce po stránke : veľkosti plochy na žiaka,
osvetlenia , sú vybavené vhodným školským nábytkom, ktorý zohľadňuje telesnú
výšku žiakov, pokryté podlahou PVC, ktorá má veľmi ľahkú údržbu. Vymenili sa svetlá na chodbách a triedach na 1.stupni za "zdravé svetlá"
2. Hodnotenie odborných učební
-máme 3 počítačové učebne, ktoré sú dostatočne vybavené počítačovou technikou , vhodným nábytkom, sú zatemnené roletami.
-máme desať interaktívnych tabúľ
-k dispozícii je jazyková učebňa s interaktívnou tabulou a multimediálna učebňa
-dielne-sú postačujúce
-kuchynka, ktorá sa používa na vyučovanie technickej výchovy je vybavená na
potrebnej úrovni, hoci jej priestor nie je veľký
3. Hodnotenie šk. jedálne
-škola má výdajňu stravy
-je kompletne vybavená a spĺňa všetky hygienické normy.
4. Telocvičňa
-nakoľko škola nemá vlastnú telocvičňu hodiny TV prebiehajú v telocvični na gymnáziu a žiaci I. stupňa využívajú na hodiny TV pohybovo-relaxačnú miestnosť.
5, Školské ihrisko
-je asfaltové, má regulárne rozmery hádzanárskeho ihriska, dá sa na ňom hrať hádzaná, malý futbal, sú na ňom zabudované basketbalové koše
-bola by potrebná jeho rekonštrukcia, máme zrealizovaný návrh revitalizácie školského dvora, momentálne hľadáme sponzorov na realizáciu. Predpokladané náklady sú cca 50000€
-vedľa ihriska je doskočisko na skok do diaľky
6. Učebné pomôcky
Snažíme sa inovovať, dopĺňať učebné pomôcky, aby sme skvalitnili vyučovací proces
7. Budova školy
Budova školy patrí mestu Hlohovec, máme ju v prenájme. Momentálne je podaná žiadosť na mesto o výmenu okien, ktoré sú v dezolátnom stave.
1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov
395 689 €
2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť
3 580 €
3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít
4 422 €
4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít
Dopravné pre žiakov 5816€
Sociálne znevýhodnení žiaci 315€
Dotácia z MsÚ pre šport 300€, pre kultúru 200€
Príspevok od firmy Bekart 400€
Príspevok z 2% 1511,28€
Prostriedky získané za zber papiera 673€
Príspevok zo ZRPŠ 2 320€
5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov
0 €
Katolícka škola je otvorená pre všetkých, ktorí dokážu ohodnotiť a zdieľať kvalifikovanú a výchovnú koncepciu.
-proces výchovy a vzdelávania sme viedli v duchu humanizácie, demokratizácie a
evanjelia
-vo zvýšenej miere sme viedli žiakov k rešpektovaniu ľudských práv , ktoré boli zakomponované do plánu práce školy a do časovo-tematických plánov.
-vo väčšej miere sme využívali IKT
-umožnili sme žiakom vzdelávanie v oblasti informatiky
-pripravujeme ich pre moderný technický svet, aby boli flexibilní a schopní, prispôsobili sa podmienkam a potrebám života
-učili sme žiakov samostatnosti a zodpovednosti za svoje konanie a podľa svedomia
-skvalitnili sme výučbu cudzích jazykov využívaním multifunkčnej miestnosti s interaktívnou tabuľou
-učitelia si zvyšujú odbornú i počítačovú gramotnosť v rámci kontinuálneho vzdelávania
-zlepšilo sa právne vedomie učiteľov v oblasti základných medzinárodných dokumentov týkajúcich sa ľudských práv a práv dieťaťa
-pokračovali sme v pravidelnej duchovnej obnove
Ciele, ktoré sme si stanovili na začiatku školského roka, sme sa snažili priebežne plniť
/viď ďalšie body správy/. V závere školského roka pri bilancovaní práce, môžeme
skonštatovať, že sa nám podarilo väčšinu úloh splniť.
Úspechy:
-aplikovanie kresťanských hodnôt v oblasti výchovy
-úspešnosť v olympiádach, súťažiach a pri realizácii projektov
- vysoká úspešnosť v Testovaní 9 - nad celoslovenský priemer, najlepšie hodnotená škola v Hlohovci
-100% umiestnenie žiakov deviateho ročníka na vybrané školy
-odborné vyučovanie cudzích jazykov na druhom stupni aj na prvom stupni
-zakomponovanie IKT do vyučovacieho procesu
-100% počítačová gramotnosť všetkých učiteľov
-prezentácia školy na verejnosti /rôzne kultúrne programy: Vianočná akadémia, Deň
matiek.../
-prijatie sviatosti zmierenia/Vianoce, Veľká noc/ v budove školy
Nedostatky:
-absencia telocvične
-zlý stav okien /únik tepla a tým väčšia spotreba energie na vykurovanie/
-nedostatok kabinetov
-veľký počet zameškaných hodín
- havaríjny stav školského ihriska
Návrh opatrení:
-telocvičňa
-tento problém z finančných dôvodov v krátkej dobe nevyriešime
-kabinety
-z priestorových dôvodov nie je možné zatiaľ zrealizovať, riešením by bola rekonštrukcia povalových priestorov
-dochádzka žiakov a správanie
-zlepšiť spoluprácu s rodičmi a upozorňovať ich na zodpovedný prístup k tejto problematike /ohlásiť neprítomnosť ako i dôvod vymeškania a nenechávať deti bez vážnych dôvodov doma/
- podaná žiadosť na mesto o finančnú pomoc a realizáciu pri výmene okien
- naprojektovaný návrh na revitalizáciu šk. ihriska. Predpokladaný rozpočet 50 000€
Deviaty ročník ukončili všetci žiaci našej školy a boli prijatí na vybrané školy /gymnázium, stredné odborné školy, SOU/, kde pokračujú v štúdiu.
Traja žiaci piateho ročníka boli prijatí na osemročné gymnázium Hlohovec.
Vyučovací proces prebieha v jednosmennej prevádzke. Dodržiavame psychohygienické prestávky na oddych žiakov. Školský dvor je využívaní počas priaznivého počasia na relaxáciu na čerstvom vzduchu. Učitelia prvého stupňa dbajú na zdravý vývin žiakov. Aby sa predchádzalo možnej únave,pravidelne zakomponovávajú do vyučovacej hodiny krátke rozcvičky rúk, hlavy, chrbtice.
Dbáme, aby žiaci boli vo vyučovacom procese primerane zaťažení, aby sme rešpektovali ich schopnosti na úrovni ich vývoja a aby boli schopní aktívne sa zapájať do každej vyučovacej hodiny./selektujeme počet písomných prác ako i množstvo domácich úloh/. Na škole pracuje špeciálny prdagóg, ktorý pomáha riešiť problémy žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.
Spolupracujeme s CPPPaP pri riešení vzdelávacích aj výchovných problémov, ktoré vznikajú pri vyučovaní. Aktívne zapájame rodičov žiakov pri pomoci.
Názov záujmového krúžku | Počet detí | Počet skupín | Vedúci |
---|---|---|---|
Botanický krúžok | 19 | Mgr. Henrieta Dolnáková | |
Počítačovo - relaxačný krúžok | 34 | Mgr. Martina Nemcová | |
Spevácko-relaxačný krúžok | 39 | Mgr. Miriam Solčánová, Ing. Jana Kollárová | |
Svet čísel a slov | 24 | Mgr. Margita Királová | |
Turisticko - pohybový krúžok pre I. stupeň | 13 | Alena Bucová | |
Turistický krúžok | 19 | Mgr. Miroslav Juriš, Mgr. Emília Struková |
Rodičia sú priebežne informovaní a výsledkoch
svojich detí prostredníctvom žiackej knižky, internetovej žiackej knižky, konzultáciami
v škole v rámci spoločenstva rodičov, prípadne individuálne podľa
potreby. Výrazné zhoršenie prospechu je pravidelne konzultované
a sledované po určitých časových úsekoch. Rodičia majú možnosť
v prípade záujmu zúčastniť sa pripravovaných akcií.
- SPOLUPRÁCA:
-
s ABÚ Trnava
-
s Farským úradom Hlohovec, Františkánskym
kláštorom Hlohovec
-
s cirkevnými organizáciami
-
s domovom dôchodcov
- SPOLUPRÁCA SO
STREDNÝMI ŠKOLAMI V
OKOLÍ:
Informácie v priestoroch
školy o študijných odboroch a možnosti štúdia boli žiaci informovaní
pracovníkmi:
-
SOŠ Nerudova Hlohovec
-
SOŠ potravinárska Nitra
-
SOŠ Rakovice
-
SOŠ technická Hlohovec
Účasť žiakov na Dňoch otvorených dverí:
-
Gymnázium Hlohovec
-
Obchodná akadémia Hlohovec
-
SPŠE Piešťany
-
SOŠ GOaS Trnava
-
SPŠ dopravná Trnava
-
SPŠ stavebná Trnava
-
SOŠ automobilová Trnava
-
Pedagogická a sociálna akadémia Trnava
-
Arcibiskupské gymnázium Trnava
-
OA Hlohovec a ďalších škôl okresov Trnava
a Piešťany a iné školy
- SPOLUPRÁCA S CPPPaP, ŠPPP HLOHOVEC:
-
Spolupráca sa zameriava na konzultácie pri vypracovaní
individuálnych výchovno- vzdelávacích programov začlenených žiakov
a konkrétnu pomoc pri riešení prípadných nedostatkov a medzier vo
vzdelávaní žiakov.
-
špec. Pedagóg: PaedDr. Gajarská, Mgr. Kanemdyová:
konzultácie v priestoroch školy so začlenenými žiakmi.
-
Sekundárna prevencia: 9.A
- SPOLUPRÁCA S MESTOM:
-
kultúrny program ku Dňu matiek v Dome kultúry Hlohovec
-
SPOLUPRÁCA
S MÚZEOM
A MESTSKOU KNIŽNICOU:
-
Múzeum: žiaci majú kúpené permanentky na celý školský
rok, ktoré vo veľkom využívajú návštevami výstav a možnosťou premietania
filmov. Spolupráca je veľmi dobrá.
-
Mestská
knižnica: žiaci navštevujú Mestskú
knižnicu, o čom svedčí počet vypožičaných kníh, ktoré využívajú aj pri
hodinách literárnej výchovy. Rovnako sú využívané aj služby školskej knižnice.
- SPOLUPRÁCA S CVČ
DÚHA:
Spolupráca
funguje v rámci okresných kôl jednotlivých súťaží.
Vypracoval: Mgr. Salcman Juraj
V Hlohovci, 1. júla 2015
Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa:
Rada školy bola oboznámená so Správou o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za rok 2014/2015
dňa:
Predseda rady školy:
Zriaďovateľ školy bol oboznámený so Správou o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za rok 2014/2015
dňa:
Zriaďovateľ školy: