Správa

o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za školský rok 2014/2015

Podľa vyhlášky Ministerstva Školstva SR 9/2006 Z.z.

§ 2. ods. 1 a Základné identifikačné údaje o škole: názov, adresa, telefónne a faxové čísla, internetová a elektronická adresa, údaje o zriaďovateľovi

Základné identifikačné údaje

Názov školyZákladná škola sv. Jozefa, Pribinova 35, 920 01 HLOHOVEC
Adresa školyPribinova 35, 920 01 Hlohovec
Telefón+421 x 033/74 235 72
E-mailskola@zspribhlo.edu.sk
WWW stránkazssvjozefa.edupage.org
ZriaďovateľRímsko katolícka cirkev - Trnavská arcidiecéza

Vedúci zamestnanci školy

 Priezvisko, menoTelefónSluž. mobile-mail
RiaditeľMgr. Salcman Juraj0337423572 skola@zspribhlo.edu.sk
ZRŠIng. Jana Kollárová0337423572 kollarova.jana66@gmail.com

Rada školy

 Titl., priezvisko, meno
predsedaMgr. Marek Jesenák
pedagogickí zamestnanciMgr. Ingrid Kamendyová
 Mgr. Ľubica Oláhová
  
ostatní zamestnanci Ladislav Tvrdý
  
zástupcovia rodičovIng. Lucia Šranková
 Marián Havrlent
 Ing. Tomáš Kalivoda
 Ing. Roman Drgoň
zástupca zriaďovateľaMgr. Marián Haluza
iníIng. Mária Janíčková
 Ing. Miloslav Drgoň

Poradné orgány školy

Názov MZ a PKVedúciZastúpenie predmetov
MZMgr. Ľubica Oláhovápredmety 1.-4. ročníka
PK pre prírodovedné predmetyMgr. Monika JurišováMAT, FYZ, GEO, CHEM, BIO, TCHV, TSV
PK - spoločensko-vedné predmetyMgr. Királová MargitaSJL, ANJ, NEJ, DEJ, OBV, HUV, VYV
MZ - ŠKDMgr. Piečová KlaudiaŠKD

§ 2. ods. 1 b Údaje o počte žiakov školy vrátane žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami alebo údaje o počte detí v školskom zariadení

Údaje o počte žiakov

Počet žiakov školy: 202

Počet tried: 11

Podrobnejšie informácie:
Ročník:1.2.3.4.5.6.7.8.9.Spolu
počet tried21211111111
počet žiakov341631221821171825202
z toho ŠVVP24543732333
z toho v ŠKD261222141000075

§ 2. ods. 1 c Údaje o počte zapísaných žiakov do prvého ročníka základnej školy; údaje o počtoch a úspešnosti žiakov na prijímacích skúškach a ich následnom prijatí na štúdium na stredné školy

Zapísaní žiaci ZŠ

Počet zapísaných prvákov k 30.6.2015: 20

Skutočný počet žiakov 1.ročníka k 15.9.2015: 14

Počet detí s odloženou školskou dochádzkou: 2

Ukončenie školskej dochádzky na ZŠ k 30.6.2015 25

§ 2. ods. 1 d Údaje o počte prijatých žiakov do prvého ročníka strednej školy; údaje o počtoch a úspešnosti uchádzačov na prijatie

Úspešnosť žiakov na prijímacích skúškach na SŠ

 Gym 8.ročGym 6.ročGym 4.ročSOŠSOUOUInéSpolu
prihlásení30111040  
prijatí30111040  
% úspešnosti100%0100%100%100%0  

§ 2. ods. 1 e Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov podľa poskytovaného stupňa vzdelania

Klasifikácia tried

TriedaANJBIODEJDOSFYZGEOHUVCHEMILIINVINFKAJMATMDVNEJ
VIII.A2,892,282,44 2,52,28 2,44  1,17 2,83 2,28
I.A1     1     1  
I.B1,06     1     1,19  
II.A1,13     1  1  1,25  
III.A1     1  1  1,13  
III.B1,53     1  1  1,4  
IV.A1,45     1  1  1,68  
V.A21,721,39  1,611   1 2,44  
VI.A2,11,61,55 2,051,41,151,75  1 2,33 1,85
VII.A2,412,062,06 2,532,121,121,65  1 2,65 2,35
IX.A2,361,682,28 2,481,72 2  1,32 2,72 1,92

TriedaOVOVPRVPrPRIPrvNRKSSJLSprSVPTchVTECHTSVTEV
VIII.A1,78     1 2,6711 11,24 
I.A    1 1 1,131    1
I.B  1 1 1 1,561    1
II.A    1,19 1 1,311    1
III.A    1,06 1 1,131    1
III.B    1,33 1,13 1,531    1
IV.A  1 1,32 1,5 1,451    1
V.A 1    1,44 2,221   1,22 
VI.A1 1   1 2,381   1,1 
VII.A 1,06    1,24 2,411,121 11,38 
IX.A 1,32    1,08 2,241,08   1,18 

TriedaVUVLAVYUVYVZ
VIII.A  1  
I.A   1 
I.B1  1 
II.A 1,19 1 
III.A 1,13 1 
III.B 1,27 1 
IV.A 1,55 1 
V.A   1 
VI.A 2 1 
VII.A   1,94 
IX.A  1  

Prospech žiakov

TriedaPočetProspeliNeprospeliNeklasifikovaní
VIII.A181800
I.A161600
I.B181602
II.A161600
III.A161600
III.B151500
IV.A222200
V.A181710
VI.A212100
VII.A171700
IX.A252500

Dochádzka žiakov

TriedaPočetZamešk. hod.Zam. na žiakaOspravedlnenéOspr. na žiakaNeospravedlnenéNeosp. na žiaka
VIII.A18179499,67179199,5030,17
I.A1653933,6953933,6900,00
I.B18150797,07150797,0700,00
II.A1672945,5672945,5600,00
III.A16110368,94110368,9400,00
III.B15100166,7399766,4740,27
IV.A22199590,68199590,6800,00
V.A18129872,11129872,1100,00
VI.A21208899,43208899,4300,00
VII.A17147689,76147489,6420,12
IX.A254042161,684037161,4850,20

Výsledky externých meraní


 MatematikaSlovenský jazyk a literatúra
Celoslovenská priemerná úspešnosť52,7% 62,6%
Úspešnosť cirkevných škôl56,3% 66,4%
Úspešnosť súkromných škôl55,5%63,6%
Úspešnosť štátnych škôl52,5% 62,4%
Priemerná úspešnosť našej školy60% 70,32%

§ 2. ods. 1 f Zoznam študijných odborov a učebných odborov a ich zameraní, v ktorých škola zabezpečuje výchovu a vzdelávanie, zoznam uplatňovaných učebných plánov

Odbory a učebné plány

Učebný plán1.2.3.4.5.6.7.8.9.
Počet tried v ročníku212111111
ISCED 12121     
ISCED 2    11111

Rozširujúce hodiny

Učebný variantTriedaPredmetPočet hodín v týždni
ISCED 11.A, 1. BSJL9
  ANJ1
  PRI2
  NAB2
 2.A,SJL8
  ANJ2
  NAB2
 3.A, 3. BSJL2
  MAT5
  NAB2
 4.ASJL8
  MAT5
  NAB2
ISCED 25.AANJ4
  BIO2
  MAT5
  INF1
  DEJ1,5
  GEO1,5
  NAB2
 6.ASJL5
  ANJ4
  BIO2
  MAT5
  INF1
  DEJ1,5
  NAB2
 7.ASJL5
  ANJ4
  BIO2
  MAT5
  INF1
  DEJ1,5
  NAB1
 8.A, ANJ4
  BIO2
  INF1
  DEJ1,5
  NAB2
  VU1
 9.A, ANJ4
  BIO2
  MAT5
  INF1
  OBN1
  NAB2
  VU1

Štruktúra tried

 Počet triedPočet žiakovPočet individ. integrovaných
Nultého ročníka000
Prvého ročníka2332
Bežných tried916929
Špeciálnych tried000
Pre nadaných000
Spolu1120231

§ 2. ods. 1 g Údaje o počte zamestnancov a plnení kvalifikačného predpokladu pedagogických zamestnancov školy

Zamestnanci

Pracovný pomerPočet pedag. prac.Počet nepedag. prac.Počet úväzkov pedag. prac.Počet úväzkov nepedag. prac.
TPP17616,45,6
DPP3030
Znížený úväzok513,40,6
ZPS0000
Na dohodu300,40

Kvalifikovanosť pedagogických pracovníkov

početnekvalifikovanýchkvalifikovanýchspolu
učiteľov02323
vychovávateľov022
asistentov učiteľa022
    
spolu02323

Predmety vyučované nekvalifikovane

Všetky predmety boli odučené kvalifikovane. V tabuľke uvádzame predmety, ktoré boli odučené kvalifikovane neodborne.
TriedaPredmet
I.a, I.b, II.aNAB
5.a,6.a,7.a,8.a,9.aGEO
6.a, 7.a, 8.a,9.aCHEM
5.a, 6.a, 7.aHUV
6.A,7.A,8.A,9.AFYZ
7.A,8.ATECH
7.A,8.ASVP

§ 2. ods. 1 h Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov školy

Vzdelávanie zamestnancov

Ďalšie vzdelávaniePočet absolventovPočet študujúcich
1.kvalifikačná skúška82
2.kvalifikačná skúška42
štúdium školského manažmentu12
špecializačné inovačné štúdium00
špecializačné kvalifikačné00
postgraduálne00
doplňujúce pedagogické00
vysokoškolské pedagogické00
vysokoškolské nepedagogické00

Vzdelávanie učiteľov

Mgr. Struková Emília

-  stretnutia koordinátorov prevencie zamerané na aktivity, odhaľovanie a riešenie šikanovania,

-  školenia zamerané na základy práce s programom COMDI, KOMPOSYT.

Mgr. Miroslav Juriš:

-          európska konferencia programu eTwinning v Ríme o nových trendoch vo vyučovaní,

-          národný projekt „Nové trendy vzdelávania učiteľov anglického jazyka na základných školách“ - zvýšenie kvality vyučovania anglického jazyka na základných školách v SR,

-          šesť online webinárov pod hlavičkou projektu e-Twinning.

 

Mgr. Hviezdarková Dagmar:

-          národný projekt „Nové trendy vzdelávania učiteľov anglického jazyka na základných školách“ - zvýšenie kvality vyučovania anglického jazyka na základných školách v SR ,

-          kontinuálne vzdelávanie v Šintave – Učiť moderne, inovatívne, kreatívne.

 

PaedDr. Lucia Vlkovičová

  - seminár katechétov v Katolíckom pedagogickom a katechetickom centre – ABÚ v Trnave.

 

Mgr. Margita Királová:

-        školenie o prednese v Dúhe Hlohovec, ktoré viedla doc. Dana Kollárová,

 

 

Mgr. Ingrid Kamendyová:

-        školenie o prednese v Dúhe Hlohovec, ktoré viedla doc. Dana Kollárová.

 

§ 2. ods. 1 i Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti

Prehľad výsledkov súťaží a olympiád

názov súťaže

úroveň

zúčastnení žiaci

Matematická olympiáda

OK

1.miesto S. Lukáč

1.miesto M. Šrank

3.miesto A. Mikuš

Pytagoriáda

OK

2. miesto M. Potanko

4.miesto J. Kollár

UR: Mikuš A., Kollárová A.

Matematický klokan

Medzinárodná súťaž 

UR  J. Kollár

UR  J. Brunčák

UR  M. Potanko

Na Slovensku súťažilo 54 191 žiakov z 1325 škôl.

TAKTIK

Medzinárodná
súťaž

z 530 piatakov

          1.miesto J. Kollár

          1.miesto J. Brunčák

          1.miesto S. Lukáč

zo 451 šiestakov

        57.miesto A. Kollárová, A. Mikuš

Do súťaže zapojilo 308 škôl z ČR a SR. Naša škola sa umiestnila na 14. mieste, a zo slovenských škôl sme obsadili 3. miesto.

Náboj Junior

KK

5. miesto

tím: M. Koleková, L. Žažová, A. Piňák, D. Šušuk

Chemická olympiáda

OK

2.miesto L. Žažová

 

KK

UR L. Žažová

Biologická olympiáda

OK

Kat. C

1.miesto A. Mateášiková

1.miesto M. Mikušová

UR M. Bullová, V. Zelková

Kat. D

1.miesto A. Kollárová

1.miesto A. Mikuš

3.miesto L. Herceková

 

KK

1.miesto A. Mateášiková

UR M. Mikušová

 

CK

Adriana Mateášiková 11. m. UR

Hliadka mladých zdravotníkov

KK

3.miesto skupina mladších žiačok

Geografická olympiáda

OK

1.miesto J. Kollár

2.miesto M. Šrank

3.miesto M. Potanko

iBobor

CK

Mikušová M., Pecho D., Piňák A., Šušuk D.

Buzalkova Trnava

KK

IKT prezentácia

3.miesto T. Koleková

Envitalent

CK

3.miesto T. Koleková

Zrkadlo duše

CK

3.miesto T. Koleková

Dominik Pecho, Sára Solčanská (zaujímavé dielo).

ZELENÝ  OBJEKTÍV

CK

diplom za „vynikajúce výsledky v súťaži Spoločenstvo stromov

Všetkovedko

CK

z 1 470 piatakov

21. miesto

J. Kollár

predbehol 1362 žiakov

33. miesto

M. Potanko

predbehol 1 202 žiakov

80. miesto

J. Brunčák

predbehol 246 žiakov

Zapojilo sa 12 198 žiakov. Súťažili v oblastiach geografia, dejepis, biológia, slovenský jazyk, logika a matematika.

Minihádzaná

 

1.miesto družstvo chlapcov

3.miesto družstvo dievčat

Minihádzaná

 

2.miesto žiaci 6.ročníkov

HHM

 

kriketka 1.miesto M. Oláh

60m        2.miesto M. Oláh

               2.miesto A. M. Ovničevič

600m      2.miesto Z. Melišová

futbal     4.miesto

 

Názov súťaže

Okresné kolo

Krajské kolo

Slávik Slovenska

Sára Obertová (5.A) – 3. miesto, Dominik Pecho (9.A) – cena poroty

 

Putujeme za ľudovou piesňou

Sára Obertová (5.A) – cena poroty

 

... a Slovo bolo u Boha

 

 

Jurčacková Zuzana (6. A) – 1. miesto

 

Dejepisná olympiáda

Lucia Herceková (7.A) – 2. miesto

Lucia Herceková (7.A) – úspešná riešiteľka

Hollého pamätník

Dominik Pecho (9.A) – 1. miesto, Andrej Piňák (9.A) – 1. miesto, Zuzana Jurčacková (6.A) – 2. miesto

 

Dominik Pecho (9.A) – 3.miesto

Rozprávkové vretienko

Zuzana Jurčacková (6.A) – 3. miesto

 

Biblická olympiáda

 

 

Lívia Žažová (9.A), Marieta Koleková (9.A), Magdaléna Mikušová (8.A) – 1. miesto

Lívia Žažová (9.A), Marieta Koleková (9.A), Magdaléna Mikušová (8.A) – 2. miesto

 

Buzalkova Trnava

 

Adriana Mateášiková (9.A) – 2. miesto za literárnu prácu, Lívia Žažová (9. A) – 1. miesto za literárnu prácu , Terézia Koleková (7.A) – 3. miesto za výtvarnú prácu, Timea Gajdošová (5.A) – 3. miesto za literárnu prácu

 

Aktivity a prezentácia na verejnosti

PLNÍME UČEBNÉ OSNOVY AKO INÉ ŠKOLY, ALE VYCHOVÁVAME V DUCHU EVANJELIA

1. DUCHOVNÝ A NÁBOŽENSKÝ ROZVOJ

-VENI SANCTE, SVATÉ OMŠE, TE DEUM

"Bez Božieho požehnania je márne naše namáhanie" - vedomí si tejto veľkej pravdy, každý školský rok začíname slávnostnou sv. omšou vo farskom kostole s prosbou o požehnanie, pomoc a ochranu. Keď Cirkev slávila prikázané sviatky, celá škola sa spoločne zúčastnila spoločnej sv. omše v rámci vyučovania /1.hodinu/, pri ktorej sa o liturgiu a spev starali žiaci. Na konci školského roka sme sa zúčastnili sv. omše , aby sme ďakovali za uplynulý školský rok,.

-DUCHOVNÉ SLOVO

Tvorí ho krátke zamyslenie zakončené spoločnou modlitbou cez školský rozhlas - ním začíname každé ráno - chceme viesť žiakov k tomu, aby nezabúdali, aké dôležité je začínať deň s Pánom, a tak sa naučili žiť v Božej prítomnosti.

OKTÓBER - RUŽENCOVÝ MESIAC

Tradične vyhlasujeme súťaž o naj.. ruženec. Zapojilo sa mnoho žiakov a prejavili svoju fantáziu a tvorivosť krásnymi výrobkami. Na dolnej chodbe sme urobili výstavu, mnohí návštevníci vyslovili obdiv a uznanie. Všetci výrobcovia boli odmenení.

Každé ráno sme sa modlili 1 desiatok sv. ruženca.

PAMIATKA ZOSNULÝCH

Mesiac november, zvlášť v oktáve od 1.11.-do 8.11. nám ponúka možnosť pomáhať dušiam v očistci. V rámci hodín náboženstva sme navštevovali cintorín a pri splnení všetkých podmienok sme sa snažili vyslobodzovať duše z očistca. Tento čas sme využili aj na hlbšie uvedomenie si, čo je cieľom života pripomenuli sme žiakom, že už tu na zemi si svoju večnosť pripravujeme.

SV. MIKULÁŠ

S veľkým očakávaním, hlavne žiaci prvého stupňa prežívajú tento sviatok, pretože sa tešia na sladkosti, ktoré dostanú. Prostredníctvom šk. rozhlasu predniesli svoje básne a piesne, koledy a po programe prišiel do tried Mikuláš, ktorý ich obdaroval sladkosťami.

ADVENT A VIANOCE

Adventné vence si vyrábali žiaci na hodinách výtvarnej výchovy .

Vyvrcholením tohto času bola vianočná sv. spoveď a vianočná výzdoba školy. Tradične žiaci 1. ročníkov vyzdobili stromček vo vestibule budovy vlastnoručne vyrobenými ozdobami.

-TROJKRÁĽOVÁ KOLEDA

Aby bol nový rok požehnaný a úspešný začali sme ho požehnaním a posvätením všetkých miestností školy. Príslušný obrad kňaz predniesol cez školský rozhlas a počas posvätenia zneli koledy, ktoré sa niesli celou školou a spríjemňovali túto atmosféru.

-POST A VEĽKÁ NOC

Celé toto obdobie, ktoré trvá 40 dní, je predovšetkým časom stíšenia sa a uvedomenia si veľkých a dôležitých chvíľ potrebných pre spásu každého pokrsteného človeka. Je to obdobie prípravy na najväčšie kresťanské sviatky - Veľkú noc. Začína sa Popolcovou stredou. Už tradične sme sa stretli v deň Veľkého piatku na spoločnej modlitbe Krížovej cesty na Kalvárii za účasti rodičov, žiakov, pedagógov i ostatných veriacich.

-PRVÉ SVATÉ PRIJÍMANIE

Na tento veľký deň sa pripravovali žiaci 3. ročníka počas celého šk. roka. Na hodinách náboženstva si osvojili potrebné základné vedomosti, učili sa vytvárať si osobný vzťah k Ježišovi a v bezprostrednej príprave sa venovali nácviku, aby priebeh liturgie sv. omše bol čo najkrajší.

V plnej kráse tela i duše v rámci slávnostnej sv. omše, za účasti rodičov, príbuzných, žiakov i učiteľov našej školy, prvýkrát prijali Telo Kristovo.

PATRÓN ŠKOLY

Tomu, ktorý neustále drží nad nami ochrannú ruku, prihovára sa za nás a pomáha nám - sv. Jozefovi sme v deň jeho sviatku ďakovali v rámci sv. omše. Kňaz v homílií vyzdvihol čnosti nášho patróna a povzbudzoval nás, aby sme prehodnotili priority života.

2. CHARITATÍVNA ČINNOSŤ

Svoje spolucítenie s trpiacimi, opustenými, chorými a chudobnými ľuďmi na celom svete spolu so žiakmi prejavujeme rôznymi aktivitami. V tomto duchu sa žiaci učia obetovať a zriekať sa pre potreby iných. Preto sa uskutočňuje:

- finančná zbierka na misie - pápežské misijné diela

- zbierka: Saleziáni Don Bocsa

- finančná podpora boja proti rakovine

-

3. PÚTNICKÉ ZÁJAZDY

-Púť do Mariánky

4. TELESNÝ ROZVOJ

ŠPORTOVÉ DOPOLUDNIE

Najstarší žiaci - deviataci každoročne pripravujú pre žiakov prvého stupňa na školskom dvore rôzne športové disciplíny a súťaže so stanovišťami.

Vianočné gule- športová súťaž pre učiteľov a žiakov

Oci, mami cvičte s nami - oslava dňa otcov športom

5. AKTIVITY ZAMERANÉ NA PROTIDROGOVÚ PREVENCIU

Zorganizovali sme tieto aktivity:

- prednáška na tému : Drogová závislosť mladistvých .

- beseda na tému : Sekundárna prevencia .

- relácie v rozhlase: Deň boja proti drogám, Nefajčiarsky deň, Európsky týždeň boja proti drogám, Svetový deň boja proti drogám, Svetový deň bez tabaku ...

- preventívne programy realizované triednymi učiteľmi- Nenič svoje múdre telo

- účasť na seminároch pre koordinátorov protidrogovej prevencie

- nástenky s protidrogovou tematikou

- výtvarné súťaže v rámci školy : Boj proti drogám. Nefajčiarsky deň

6. AKTIVITY ZAMERANÉ NA ENVIRONMENTÁLNU VÝCHOVU

Cieľom environmentálnej výchovy v našej škole je rozvíjať také osobnostné kvality žiakov, ktoré ich dokážu urobiť schopnými zlepšovať životné prostredie. Tento zámer je možné dosiahnuť plnením konkrétnych úloh zacielených na rozvoj vedomostí, zručností a postojov žiakov, naučiť žiakov vážiť si a chrániť životné prostredie, dbať o čistotu, ochranu rastlín a živočíchov, racionálne využívať prírodné deje.

Konkrétne aktivity:

- zapojili sme sa do zberu papiera

- zúčastnili sme sa Korešpondenčného seminára Delfín,

-účasť na súťaži mladých zdravotníkov

- zapojili sme sa do korešpondenčného seminára Environmentálnej olympiády

- účasť na Biologickej olympiáde v kateg. C a D

- účasť na premietaní vybraných filmov s environmentálnou tematikou v robotníckom dome : Chránené vtáčie územie

- žiaci 6. roč. sa zúčastnili seminára z prírodných vied

- žiaci 5. roč. sa zapojili do projektu: Adoptuj si strom

- žiaci 5.A sa zapojili do medzinárodnej inventarizácie stromov v Európe s pozorovaním fenologických fáz.

- žiaci 6. roč. sa zúčastnili prednášky vo vlastivednom múzeu na tému : Stavovce v okolí Hlohovca

- pokračovali sme v projekte Strom života .Sústredili sme sa na zber použitých batérií za podpory firmou PREBAT

- zapojili sme sa do projektu : Globálne školy - organizovaného združením " Človek v ohrození"

- žiaci 4.A a 5.A sa zapojili do výtvarnej súťaţe : Tajomstvo stromu

- pri príležitosti Dňa vody bola zorganizovaná relácia do školského rozhlasu - MODRÝ DEŇ

- na škole bola inštalovaná zberná nádoba firmy ASECOL na zber drobného elektro odpadu, v rámci projektu recyklohry,

7. VZDELÁVACIE A KULTÚRNE AKTIVITY

Primeranou formou sú žiaci informovaní o otázkach rešpektovania ľudských práv, humanizmu, holokaustu, rasizmu, rôznych foriem diskriminácie, vedieme ich k mravným hodnotám a prosociálnemu cíteniu a preto vyučovací proces dopĺňame rôznymi prednáškami, besedami:

NAŠE ĎALŠIE AKTIVITY:

Aktivity

BESEDY  A PREDNÁŠKY:

·      1.A – 9.A     sv. omša a beseda s misionárom otcom Robertom Balekom, SVD, ktorý pôsobí v Rusku

·      5.A – 9.A     beseda s vdp. Mariánom Kuffom

·      5.A, 6A        Nebezpečenstvo legálnych drog – alkohol, cigarety, KR PZ SR Trnava

·       6.A              Slovenské národné stredisko pre ľudské práva, Bratislava: Práva detí,

·      7.A               Sociálne siete, kyberšikana, KR PZ SR Trnava

·      7.A               Nebezpečenstvo, nástrahy internetu,

                       Priateľstvo, kamarátstvo CPPPaP Hlohovec

·      8.A               Trestno-právna zodpovednosť mladistvých, 14-ročných detí,

                       uvedomenie si zodpovednosti za svoje konanie, KR PZ SR Trnava

·      9. roč.           Slovenské národné stredisko pre ľudské práva, Bratislava: Holocaust,

Divadelné predstavenia:

·         Americký sen

·         Mechúrik-Koščúrik

·         Kedy budú Vianoce?

Výchovné koncerty:

·         Sedembolestná

·         Vianočný výchovný koncert

 

 

 RELÁCIE  V ROZHLASE:

 

Európsky týždeň mobility, Deň holocaustu, Svetový deň mieru, Biela pastelka (nevidiaci a ľudia so zrakovým postihnutím), Deň úcty k starším, Deň boja proti chudobe, Deň boja za demokraciu, Európsky týždeň boja proti drogám, Výročie Dohovoru o právach dieťa, Svetový deň AIDS, Medzinárodný deň hôr, Deň ľudských práv, Výročie založenia UNICEF, Deň vody, Hodina Zeme, Deň Zeme, Medzinárodný deň nefajčiarov, Biele stužky,  Svetový deň stromov, Svetový deň hôr, Svetový deň boja proti drogám, Sviečka za nenarodené deti, Deň matiek, Deň otcov

 

EXKURZIE, VÝLETY:

 

Púte:

-        Trnavská novéna 4.A – 9.A

-        Detská púť do Marianky 1.A – 7.A

 

Exkurzie:

-       Prievidza: Hornonitrianske múzeum, Bojnice: Múzeum praveku (5.A, 6.A)

-          medzipredmetové vzťahy: SJL-DEJ-OBN-NAB-GEO

-       Bratislava: Atlantis Centre Science – Hlahol slovanského písomníctva (7. A)

-          medzipredmetové vzťahy: SJL-MAT-BIO-FYZ-DEJ-OBN-NAB-GEO

-       Bratislava: Tutanchamon a jeho hrobka a poklady (žiaci 2. stupňa)

-          medzipredmetové vzťahy: SJL-DEJ-OBN-NAB-GEO

-   Modra: Pamätná izba Ľudovíta Štúra, Múzeum majoliky (8. a 9. ročník)

-          medzipredmetové vzťahy: SJL-DEJ-OBN-NAB-GEO

-   Bratislava: Archeologické múzeum, Bibiana (6. ročník)

-          medzipredmetové vzťahy: SJL-DEJ-OBN- GEO

 

Školské výlety

-       Topoľčianky – jazdiareň (5. a 6. ročník)

-       Bratislava: Dóm sv. Martina, čokoládovňa, Stará radnica a jej múzeum, radničná veža (7. ročník)

-       okolie Hlohovca (8. ročník)

-       Liptov: Liptovský Ján – Demänovská dolina – Jasná - Chopok (9. ročník)

 

ĎALŠIE  AKTIVITY:

zbery (papier, gaštany), Švihadlový maratón, Vianočné gule, zhotovovanie a výstava ružencov, Svetový deň AIDS – rozdávanie stužiek, Deň počatého dieťaťa – biele stužky, Červené stužky – živá červená stužka, Deň narcisov, Biela pastelka, krížová cesta, spoločná sv. spoveď pred Vianocami, Veľkou nocou, príchod sv. Mikuláša, Noc čítania Biblie

Nástenky na chodbách školy a v triedach – podľa potreby pravidelne aktualizované.

 

 

PREZENTÁCIA  NA  VEREJNOSTI:

-          organizácia dekanátneho kola Biblickej olympiády v priestoroch školy,

-          misijné burzy (výťažok na misijné účely):

o   1. (jeseň): výťažok pre otca Baleka na dobudovanie Chrámu sv. Oľgy v Moskve

o   2. (jar): adopcia Srdca – adopcia na diaľku. Naša škola si „adoptovala“ dievčatko Nancy z Južného Sudánu.,

-           krížová cesta učiteľov v Kostole sv. Michala v pôstnom období,

-          príspevky do hlohovského kresťanského týždenníka Farská rodina,

     -     účasť detí v procesii na prikázaný sviatok Božieho tela a krvi,

     -     Farebný týždeň,

-          Vianočná akadémia,

-          jasličková pobožnosť,

-          zhotovenie adventných vencov, svietnikov, vianočných ozdôb,

-          Trojkráľová koleda a posvietenie tried,

-          Popolcová streda,

-          Deň matiek – akadémia v Dome kultúry v Hlohovci a vystúpenie pre kresťanské matky v refektári,

-          Deň otcov: športové popoludnie s názvom Oci, mami, cvičte s nami!

-          výstava kresieb žiakov školy v priestoroch hlohovského zámku

§ 2. ods. 1 j Údaje o projektoch, do ktorých je škola zapojená

Projekty

Projekty, do ktorých je škola zapojená, ich zameranie, stručná charakteristika

A) Dlhodobé

Recyklohry - Projekt s názvom „RECYKLOHRY“ je školský recyklačný program, ktorý si kladie za cieľ systematické zapájanie témy správneho nakladania s odpadmi, triedenia a následnej recyklácie vyradených elektrozariadení do výučby v školských zariadeniach na Slovensku (ďalej len „školy“) tak, aby sa správne návyky stali súčasťou životného štýlu nastupujúcej generácie. Organizátorom projektu je kolektívna organizácia ASEKOL SK, s. r. o. (ďalej len „Organizátor“), ktorá sa na území SR v zastúpení výrobcov a dovozcov elektrozariadení zaoberá organizáciou oddeleného zberu a spätného odberu elektrospotrebičov na základe zapísania do Registra kolektívnych organizácií Ministerstvom pôdohospodárstva, životného prostredia a regionálneho rozvoja SR, číslo registrácie - KOVEZ 14. (www.recyklohry.sk)

Planéta vedomostí - Digitálne učebnice - Vzdelávací systém pre základné a stredné školy s profesionálne spracovaným digitálnym obsahom a jednoduchými ovládacími nástrojmi pre učiteľov a žiakov. Jedinečná interaktívna učebná pomôcka pre moderné školy na Slovensku.

Zdravá škola - Projekt "Škola podporujúca zdravie" (ŠPZ) je súčasťou NPPZ od roku 1992.Výchovou žiakov ku zdraviu sa chce dosiahnuť, aby žiak bol schopný rozlíšiť, čo je zdraviu prospešné a čo je škodlivé, vedel si zvoliť cestu k zachovaniu zdravia, konal uvedomene, efektívne a zodpovedne a aby si tieto návyky preniesol do dospelosti a vychovával k nim svoje deti. Je potrebné viesť žiakov k tomu, že zdravie je dôležité a je skutočnou hodnotou.

Strom Života - Strom života pôsobí ako mimovládna, dobrovoľná a nezisková organizácia, nezávislá na politických subjektoch, registrovaná ako občianske združenie. Strom života sa vyvinul z prvého ochranárskeho hnutia detí a mládeže na Slovensku a má za sebou 30 ročnú históriu s pôsobnosťou na celom území Slovenskej republiky (www.stromzivota.sk)

eTwinning - eTwinning je súčasťou programu Európskej komisie pre školy Comenius. eTwinning je komunita európskych škôl. Učitelia zo všetkých krajín zapojených do realizácie tohto programu sa môžu zaregistrovať a využívať všetky elektronické nástroje tohto programu (portál a pracovnú plochu) a navzájom sa hľadať, kontaktovať, virtuálne sa stretávať, vymieňať si názory a skúsenosti, pracovať v tímoch, spoločne sa učiť v rámci vzdelávacích aktivít tohto programu a zapájať sa do realizácie projektov zameraných na elektronickú spoluprácu škôl.(www.etwinning.sk)

Beagle - je on-line medzinárodný projekt zameraný na skúmanie biologickej diverzity, otvorený pre všetky školy v Európe, vhodný pre žiakov od 10 rokov (www.beagleproject.org)

Infovek - Zmyslom Projektu Infovek je pripraviť mladú generáciu na Slovensku pre život a uplatnenie sa v informačnej spoločnosti XXI. storočia. Projekt má však vyšší a rozsiahlejší cieľ: napomôcť celkovej civilizačnej premene industriálneho Slovenska na modernú informačnú spoločnosť nového tisícročia.(www.infovek.sk)

Elektronizácia vzdelávacieho procesu v regionálnom školstve

Moderné vzdelávanie - digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety

Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách využitím elektronického testovania

B) Krátkodobé

- Liga proti rakovine

- Plody Zeme

- Zbierka na misie

- Sviečka za nenarodené deti

- Zhotovovanie a výstava ružencov

- Červené stužky

- Biela pastelka

- Biele náramky

- Deň Zeme

- Týždeň manželstva

- Biele stužky

- Deň narcisov

§ 2. ods. 1 k Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti vykonanej Štátnou školskou inšpekciou v škole

Výsledky inšpekčnej činnosti

§ 2. ods. 1 l Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy

Materiálno-technické podmienky

1. Hodnotenie učební

-učebne sú vyhovujúce po stránke : veľkosti plochy na žiaka,

osvetlenia , sú vybavené vhodným školským nábytkom, ktorý zohľadňuje telesnú

výšku žiakov, pokryté podlahou PVC, ktorá má veľmi ľahkú údržbu. Vymenili sa svetlá na chodbách a triedach na 1.stupni za "zdravé svetlá"

2. Hodnotenie odborných učební

-máme 3 počítačové učebne, ktoré sú dostatočne vybavené počítačovou technikou , vhodným nábytkom, sú zatemnené roletami.

-máme desať interaktívnych tabúľ

-k dispozícii je jazyková učebňa s interaktívnou tabulou a multimediálna učebňa

-dielne-sú postačujúce

-kuchynka, ktorá sa používa na vyučovanie technickej výchovy je vybavená na

potrebnej úrovni, hoci jej priestor nie je veľký

3. Hodnotenie šk. jedálne

-škola má výdajňu stravy

-je kompletne vybavená a spĺňa všetky hygienické normy.

4. Telocvičňa

-nakoľko škola nemá vlastnú telocvičňu hodiny TV prebiehajú v telocvični na gymnáziu a žiaci I. stupňa využívajú na hodiny TV pohybovo-relaxačnú miestnosť.

5, Školské ihrisko

-je asfaltové, má regulárne rozmery hádzanárskeho ihriska, dá sa na ňom hrať hádzaná, malý futbal, sú na ňom zabudované basketbalové koše

-bola by potrebná jeho rekonštrukcia, máme zrealizovaný návrh revitalizácie školského dvora, momentálne hľadáme sponzorov na realizáciu. Predpokladané náklady sú cca 50000€

-vedľa ihriska je doskočisko na skok do diaľky

6. Učebné pomôcky

Snažíme sa inovovať, dopĺňať učebné pomôcky, aby sme skvalitnili vyučovací proces

7. Budova školy

Budova školy patrí mestu Hlohovec, máme ju v prenájme. Momentálne je podaná žiadosť na mesto o výmenu okien, ktoré sú v dezolátnom stave.

§ 2. ods. 1 m Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno-vzdelávacej činnosti školy

Finančné a hmotné zabezpečenie

1. Dotácie zo štátneho rozpočtu na žiakov

395 689 €

2. Príspevky na čiastočnú úhradu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov alebo inej osoby, ktorá má voči žiakovi vyživovaciu povinnosť

3 580 €

3. Finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a spôsob ich použitia v členení podľa financovaných aktivít

4 422 €

4. Finančné prostriedky získané od rodičov alebo zákonných zástupcov žiakov, právnických osôb alebo fyzických osôb a spôsob ich použitia v členení podľa finančných aktivít

Dopravné pre žiakov 5816€

Sociálne znevýhodnení žiaci 315€

Dotácia z MsÚ pre šport 300€, pre kultúru 200€

Príspevok od firmy Bekart 400€

Príspevok z 2% 1511,28€

Prostriedky získané za zber papiera 673€

Príspevok zo ZRPŠ 2 320€

5. Iné finančné prostriedky získané podľa osobitných predpisov

0 €

§ 2. ods. 1 n Cieľ, ktorý si škola určila v koncepčnom zámere rozvoja školy na príslušný školský rok, a vyhodnotenie jeho plnenia

Plnenie stanoveného cieľa

Katolícka škola je otvorená pre všetkých, ktorí dokážu ohodnotiť a zdieľať kvalifikovanú a výchovnú koncepciu.

-proces výchovy a vzdelávania sme viedli v duchu humanizácie, demokratizácie a

evanjelia

-vo zvýšenej miere sme viedli žiakov k rešpektovaniu ľudských práv , ktoré boli zakomponované do plánu práce školy a do časovo-tematických plánov.

-vo väčšej miere sme využívali IKT

-umožnili sme žiakom vzdelávanie v oblasti informatiky

-pripravujeme ich pre moderný technický svet, aby boli flexibilní a schopní, prispôsobili sa podmienkam a potrebám života

-učili sme žiakov samostatnosti a zodpovednosti za svoje konanie a podľa svedomia

-skvalitnili sme výučbu cudzích jazykov využívaním multifunkčnej miestnosti s interaktívnou tabuľou

-učitelia si zvyšujú odbornú i počítačovú gramotnosť v rámci kontinuálneho vzdelávania

-zlepšilo sa právne vedomie učiteľov v oblasti základných medzinárodných dokumentov týkajúcich sa ľudských práv a práv dieťaťa

-pokračovali sme v pravidelnej duchovnej obnove

Ciele, ktoré sme si stanovili na začiatku školského roka, sme sa snažili priebežne plniť

/viď ďalšie body správy/. V závere školského roka pri bilancovaní práce, môžeme

skonštatovať, že sa nám podarilo väčšinu úloh splniť.

§ 2. ods. 1 o Oblasti, v ktorých škola dosahuje dobré výsledky, a oblasti, v ktorých sú nedostatky a treba úroveň výchovy a vzdelávania zlepšiť vrátane návrhov opatrení

Úspechy a nedostatky

Úspechy:

-aplikovanie kresťanských hodnôt v oblasti výchovy

-úspešnosť v olympiádach, súťažiach a pri realizácii projektov

- vysoká úspešnosť v Testovaní 9 - nad celoslovenský priemer, najlepšie hodnotená škola v Hlohovci

-100% umiestnenie žiakov deviateho ročníka na vybrané školy

-odborné vyučovanie cudzích jazykov na druhom stupni aj na prvom stupni

-zakomponovanie IKT do vyučovacieho procesu

-100% počítačová gramotnosť všetkých učiteľov

-prezentácia školy na verejnosti /rôzne kultúrne programy: Vianočná akadémia, Deň

matiek.../

-prijatie sviatosti zmierenia/Vianoce, Veľká noc/ v budove školy

Nedostatky:

-absencia telocvične

-zlý stav okien /únik tepla a tým väčšia spotreba energie na vykurovanie/

-nedostatok kabinetov

-veľký počet zameškaných hodín

- havaríjny stav školského ihriska

Návrh opatrení:

-telocvičňa

-tento problém z finančných dôvodov v krátkej dobe nevyriešime

-kabinety

-z priestorových dôvodov nie je možné zatiaľ zrealizovať, riešením by bola rekonštrukcia povalových priestorov

-dochádzka žiakov a správanie

-zlepšiť spoluprácu s rodičmi a upozorňovať ich na zodpovedný prístup k tejto problematike /ohlásiť neprítomnosť ako i dôvod vymeškania a nenechávať deti bez vážnych dôvodov doma/

- podaná žiadosť na mesto o finančnú pomoc a realizáciu pri výmene okien

- naprojektovaný návrh na revitalizáciu šk. ihriska. Predpokladaný rozpočet 50 000€

§ 2. ods. 1 p Výsledky úspešnosti školy pri príprave na výkon povolania a uplatnenie žiakov na pracovnom trhu alebo ich úspešnosť prijímania na ďalšie štúdium

Uplatnenie žiakov

Deviaty ročník ukončili všetci žiaci našej školy a boli prijatí na vybrané školy /gymnázium, stredné odborné školy, SOU/, kde pokračujú v štúdiu.

Traja žiaci piateho ročníka boli prijatí na osemročné gymnázium Hlohovec.

§ 2. ods. 2 a Psychohygienické podmienky výchovy a vzdelávania v škole

Psychohygienické podmienky

Vyučovací proces prebieha v jednosmennej prevádzke. Dodržiavame psychohygienické prestávky na oddych žiakov. Školský dvor je využívaní počas priaznivého počasia na relaxáciu na čerstvom vzduchu. Učitelia prvého stupňa dbajú na zdravý vývin žiakov. Aby sa predchádzalo možnej únave,pravidelne zakomponovávajú do vyučovacej hodiny krátke rozcvičky rúk, hlavy, chrbtice.

Dbáme, aby žiaci boli vo vyučovacom procese primerane zaťažení, aby sme rešpektovali ich schopnosti na úrovni ich vývoja a aby boli schopní aktívne sa zapájať do každej vyučovacej hodiny./selektujeme počet písomných prác ako i množstvo domácich úloh/. Na škole pracuje špeciálny prdagóg, ktorý pomáha riešiť problémy žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.

Spolupracujeme s CPPPaP pri riešení vzdelávacích aj výchovných problémov, ktoré vznikajú pri vyučovaní. Aktívne zapájame rodičov žiakov pri pomoci.

§ 2. ods. 2 b Voľnočasové aktivity školy

Voľnočasové aktivity

Názov záujmového krúžkuPočet detíPočet skupínVedúci
Botanický krúžok19 Mgr. Henrieta Dolnáková
Počítačovo - relaxačný krúžok34 Mgr. Martina Nemcová
Spevácko-relaxačný krúžok39 Mgr. Miriam Solčánová, Ing. Jana Kollárová
Svet čísel a slov 24 Mgr. Margita Királová
Turisticko - pohybový krúžok pre I. stupeň13 Alena Bucová
Turistický krúžok 19 Mgr. Miroslav Juriš, Mgr. Emília Struková

§ 2. ods. 2 c Spolupráca školy s rodičmi, o poskytovaní služieb deťom, žiakom a rodičom

Spolupráca školy s rodičmi

Rodičia sú priebežne informovaní a výsledkoch svojich detí prostredníctvom žiackej knižky, internetovej žiackej knižky, konzultáciami v škole v rámci spoločenstva rodičov, prípadne individuálne podľa potreby. Výrazné zhoršenie prospechu je pravidelne konzultované a sledované po určitých časových úsekoch. Rodičia majú možnosť v prípade záujmu zúčastniť sa pripravovaných akcií.

§ 2. ods. 2 d Vzájomné vzťahy medzi školou a deťmi alebo žiakmi, rodičmi a ďalšími fyzickými osobami a právnickými osobami, ktoré sa na výchove a vzdelávaní v školách podieľajú

Spolupráca školy a verejnosti

- SPOLUPRÁCA:

-          s ABÚ Trnava

-          s Farským úradom Hlohovec, Františkánskym kláštorom Hlohovec

-          s cirkevnými organizáciami

-          s domovom dôchodcov

- SPOLUPRÁCA  SO  STREDNÝMI  ŠKOLAMI  V  OKOLÍ:

Informácie v  priestoroch školy o študijných odboroch a možnosti štúdia boli žiaci informovaní pracovníkmi:

-          SOŠ Nerudova Hlohovec

-          SOŠ potravinárska Nitra

-          SOŠ Rakovice

-          SOŠ technická Hlohovec

Účasť žiakov na Dňoch otvorených dverí:

-          Gymnázium Hlohovec

-          Obchodná akadémia Hlohovec

-          SPŠE Piešťany

-          SOŠ GOaS Trnava

-          SPŠ dopravná Trnava

-          SPŠ stavebná Trnava

-          SOŠ automobilová Trnava

-          Pedagogická a sociálna akadémia Trnava

-          Arcibiskupské gymnázium Trnava

-          OA Hlohovec a ďalších škôl okresov Trnava a Piešťany a iné školy

- SPOLUPRÁCA  S  CPPPaP,  ŠPPP  HLOHOVEC:

-          Spolupráca sa zameriava na konzultácie pri vypracovaní individuálnych výchovno-   vzdelávacích programov začlenených žiakov a konkrétnu pomoc pri riešení prípadných nedostatkov a medzier vo vzdelávaní žiakov.

-          špec. Pedagóg: PaedDr. Gajarská, Mgr. Kanemdyová: konzultácie v priestoroch školy so začlenenými žiakmi.

-          Sekundárna prevencia: 9.A

- SPOLUPRÁCA  S MESTOM:

-          kultúrny program ku Dňu matiek v Dome kultúry  Hlohovec

-          SPOLUPRÁCA  S  MÚZEOM  A MESTSKOU  KNIŽNICOU:

-          Múzeum:  žiaci majú kúpené permanentky na celý školský rok, ktoré vo veľkom využívajú návštevami výstav a možnosťou premietania filmov. Spolupráca je veľmi dobrá.

-          Mestská knižnica:  žiaci navštevujú Mestskú knižnicu, o čom svedčí počet vypožičaných kníh, ktoré využívajú aj pri hodinách literárnej výchovy. Rovnako sú využívané aj služby školskej knižnice.

- SPOLUPRÁCA  S CVČ  DÚHA:

Spolupráca funguje v rámci okresných kôl jednotlivých súťaží.

Záver

Vypracoval: Mgr. Salcman Juraj

V Hlohovci, 1. júla 2015

Správa prerokovaná v pedagogickej rade dňa:

Vyjadrenie rady školy

Rada školy bola oboznámená so Správou o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za rok 2014/2015

dňa:

Predseda rady školy:

Schválenie zriaďovateľom školy

Zriaďovateľ školy bol oboznámený so Správou o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch a podmienkach za rok 2014/2015

dňa:

Zriaďovateľ školy: